Turnul Eiffel (fabricat in Romania), simbolul Parisului,amenintat cu bomba


AMENINTARE CU BOMBA LA TURNUL EIFFEL

Celebrul Turnul Eiffel a fost evacuat în urma unei ameninţări cu bombă. Poliţia a evacuat întreg parcul din zona celebrului monument din Paris, în total peste 25.000 de oameni. Evacuarea a început în jurul orei 20.20, ora locală, iar ameninţarea a venit prin telefon. Acest eveniment s-a produs la puţin timp după ce parlamentul francez a votat interzicerea vălului islamic, dar nu există nici un indiciu că cele două situaţii sunt conectate. „Compania care administrează Turnul Eiffel a primit un apel anonim, în jurul orei 20.20” (21.20, ora României), a anunţat Prefectura din Paris. „Brigăzi specializate, inclusiv o brigadă însoţită de câini utilitari, s-au deplasat la faţa locului, unde inspectează, etaj cu etaj, Turnul Eiffel”, a precizat Prefectura. La aproximativ o oră după declanşarea alertei, accesul publicului în zona Turnului era în continuare interzis, iar poliţia a instalat cordoane, pentru a nu le permite turiştilor aflaţi pe Champ-de-Mars să se apropie de Turnul Eiffel. În zonă se aflau importante forţe de poliţie, precum şi mai multe maşini ale forţelor de ordine.(www.realitatea.net)


MADE IN ROMANIA-TURNUL EIFFEL, SIMBOLUL PARISULUI

PARIS-Turnul Eiffel-MADE IN ROMANIA Putini sunt cei care stiu ca simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat dupa o tehnologie inventata in Romania de inginerul Gheorghe Panculescu. Dupa ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich , inginerul Gheorghe Panculescu ajunge sa lucreze in cadrul companiei Eiffel, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri. In 1878, Panculescu revine in tara pentru a construi calea ferata Bucuresti-Predeal. In acea perioada, inginerul inventeaza un sistem de imbinare a traverselor de cale ferata, care avea sa revolutioneze constructiile metalice. Astfel, datorita metodei de montare a sinei pe traverse in afara spatiului caii ferate, Panculescu a reusit sa termine lucrarea concesionata in mai putin de un an, desi termenul de livrare era de aproape cinci ani. Panculescu l-a gazduit pe Gustave Eiffel Impresionat de proiectul inginerului roman, Gustave Eiffel se deplaseaza special la Valenii de Munte pentru a-l intalni pe Panculescu, cel care avea sa devina inspector general al Cailor Ferate Romane. Eiffel a vrut sa vada tehnologia folosita de acesta la montarea caii ferate. In 1879, in casa unde se afla acum Muzeul Nicolae Iorga, francezul a fost gazduit de Panculescu si a fost impresionat de genialitatea inventiei romanesti. Aici, Gustave Eiffel, care avea sa devina celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul sau, inaltarea unui turn iesit din comun, la Paris , pentru Expozitia universala din 1889. Impreuna au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la constructia turnului, folosind subansamble metalice confectionate la sol si asamblate dupa aceea, pe masura ce se inalta lucrarea. Interesant este si faptul ca destinul celor doi ingineri avea sa se incheie, in acelasi an, 1922. Cunoscut in Franta, anonim in Romania Profesorul Eugen Stanescu de la Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie s-a numarat printre putinii cercetatori ai acestui inedit episod. A fost special in Franta pentru a studia cat de cunoscut este aportul inginerului roman la ridicarea simbolului orasului luminii. Studiind documentele acelor vremuri, profesorul a gasit un studiu intitulat “Communication sur les travaux de la tour de 300 m”, datat 1887, in care celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel precizeaza ca turnul care ii poarta numele nu s-ar fi putut construi daca nu ar fi aflat de tehnica inovatoare folosita de inginerul roman Gheorghe Panculescu la constructia tronsonului de cale ferata Bucuresti- Predeal. Din pacate, numele romanului este mult mai cunoscut in Franta decit in tara unde s-a nascut. Doar la insistentele profesorului Stanescu, o scoala generala din Valenii de Munte p oarta de la acestui an numele inginerului Panculescu. Resita Repere de ordin geografic, administrativ si istoric oras situat in depresiunea Resita , pe malurile raului Barzava. Cai de acces feroviare – Caransebes (43 km), Timisoara (98 km); rutiere – Caransebes (41 km), Timisoara (105 km) 95471 locuitori (1995). Istoric vechi traditii industria le (sec.. XVIII – primele furnale si prima locomotiva cu aburi); turnul Eiffel din Paris este construit cu otel fabricat la Resita . Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie: “Made in Resita – Romania. ******* videomusic. STROMAE-„Alors on danse ” MARIN MIHAI-„HAI,ROMANIA !”-BLOGUL ROMANILOR DE PRETUTINDENI (https://mihaimarin.wordpress.com)

Un gând despre „Turnul Eiffel (fabricat in Romania), simbolul Parisului,amenintat cu bomba

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s