DIASPORA.Poezie.Cristina TOADER (Italia)- NOSTALGII


 
„Am început să scriu din pasiune și de dorul fetei” ,ne spune Cristina Toader ( o moldoveancă născută în 1984, la  Hârlău, comuna Scobinți) care a ales, ca mulți alții, calea pribegiei. Acum lucreaza în Piteglio,  lângă Pistoia și e ”badante”. Departe de casă, de copilul său drag, aceasta tânără poeta scrie doar de cateva luni, încurajată de poetul român Dan Hasdean ,care i-a scris și dedicat o poezie „Ghemuletul” fetiței ei.

O explozie de bucurie, dragoste și recunoștință o caracterizează pe această tânără poetă, care mărturisește: „Ofer versuri nostalgice tinerilor…„.

Astazi se poate lăuda cu peste 50 de poezii si 3 legende în rimă (…), sustine Eliza Puscoi,in http://www.emigrantul.it/.

Poeta Cristina Toader ne-a fost recomandata de scriitorul Cristian Petru Balan (SUA)  prin cateva catrene de dragoste, publicate  in revista http://www.regatulcuvantului.ro ,condusa de N.N.Negulescu

´´Tanara romanca din Italia este talentată și iubește mult haiku-urile (…).

Să-i urăm succes și bun venit !´´, ne-a precizat   ´´transatlanticul´´  CPB.

–––––––-CRISTINA TOADER (Italia) :

NOSTALGII

Câte gânduri nerostite

Cheamă luna din mister,

Se ascund în plină noapte

Pe întinsul efemer.

 

Câte doruri și speranțe

Trec sfios pe cerul meu,

Rătăcesc prin stele-albastre

Încă pentru visul tău…

Steaua argintie
S-a ivit pe cer o stea argintie
Ce-mi aduce-n vis a ta poezie, 
Din înaltul ei cu parfum de seară
Aura regală mă sărută iară.
      Înger luminos
Înger heruvimic cu aripi de foc
Coborât din ceruri să-mi aduci noroc,
Îmi veghezi tristețea și-mi redai lumină
Tocmai din adâncul sferei genuină.
         Legământul iubirii

Sunt muritoare pe pământ
Și-mi scriu iubirea-n versuri, 
Azi am făcut un legământ
Cu sfinte Universuri.
        Arome de toamnă
 
Ne mistuim de dor mai mult ca niciodată
Focul iubirii toamna ne îmbată, 
Și gândurile peste munți și ape
Aduc arome zilelor plecate.
   Zbor
Să zburăm departe în albastre zări
Vom privi păduri, ceruri de culori, 
Raiuri neștiute, ochi de heruvim
Lacrima iubirii lor le-o dăruim. 
    În grădina iernii
În grădina iernii cerul se aprinde
Flacăra iubirii pe noi ne cuprinde, 
Și un stol de fulgi naște un izvor
Să ne arginteze necuprinsul dor. 
*****************

Tu-mi împletești un inel

din sclipirile lunii

Suflul tău îmi dă putere, poftă de viață.
Tu mă ridici din adâncuri, din ceață,
Mă cuprinzi în brațe. Cu drag îți cânt iubirea.
Stăpâna inimii tale voi fi pentru totdeauna.

Tu te hrănești doar cu gândurile mele,
Și te ascunzi ades doar în mistere.
Te caut zi și noapte, dar nu te găsesc,
Căci tu apari doar în vise Luceafăr ceresc.

Și mă învelești, cu lumina razelor tale,
Căci sufletul meu este gol, rece și plin de jale.
Și tu mă privesti cu un zâmbet dulce-arzător,
Îmi dăruiești iubire sacră, prinț fermecător.

Și prin valurile agitate ale mării albastre,
Ne pierdem, iubitule, în asfințit de soare.
Iar briza vântului tomnatic ne aduce-n priviri,
Sclipirea lunii de argint și sfinții martiri.

Tu-mi împletești un inel din sclipirile lunii,
Îmi ceri mâna și ne vom iubi în brațele furtunii.
Voi deveni iubire, „stăpâna inimii” tale,
Voi fi a ta mireasă și-n viața viitoare!

CRISTINA TOADER,

Italia

*************************

fii-solidar-cu-antena-3-ce-trebuie-sa-faci-maine-ca-sa-vada-toata-tara-ca-esti-alaturi-de-noi-18528879

Vacanta Muzicala – Copil singur

*****

A aparut REVISTA BOGDANIA nr.19-20 -ianuarie 2016 ,condusa de poetul ing.Ionel Marin din Focsani .

LECTURA PLACUTA  :

http://revistabogdania.ro/pdf/Revista-Bogdania-nr-19-20-ian-feb-2016.pdf

revista bogdania

………………………………………………………………………….

Un gând despre „DIASPORA.Poezie.Cristina TOADER (Italia)- NOSTALGII

  1. Dorul dă naştere celor mai frumoase creaţii, mai ales când e vorba de „îngeraşi”. Săru`mâna, doamnă Cristina Toader, m-au încântat versurile dvs.

    Felicitări pentru eleganţa blogului dvs.!
    Schultz

    Apreciază

Lasă un răspuns

