POEZIE. Cristina Maria PÂRVU (Spania)-´´GÂNDURI ÎMPĂRTĂŞITE´´


 Cristina Maria Pârvu

Născută la data de 01.06.1989, Ploiești   
Domiciliu: Spania, Valencia   /Măneciu-Prahova
Profesie: profesor, traducător   
Prima poezie scrisă în luna ianuarie, 2016  
Activitate pe diverse site-uri literare din România și Spania   
Volum de autor: Gânduri împărtășite, 2016, ed. Epublishers   
 Colaborează cu revistele: Expresia ideii, Bogdania, Memoria Slovelor, Contraste culturale   
Câștigă concursul de debut literar Lumen, nefinalizat   
Câștigă diplome importante la concursuri de poezie clasică și haiku   
Câștigă trofeul Bogdania, 2016  
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13938578_1784044058508797_5848377446554216299_n.jpg?oh=876867c79851b79d13acc3004180698b&oe=58845853
Publică în antologii:   
Lyrics et Prosa, 2016, ed. Națiunea   
Lumina cuvintelor, 2016, ed. Liric graph   
Fel de fel de stihuri, 2016  
Aripi spre zbor, 2016  
Escritores al alba, 2016  
Luz de luna II, 2016  
Poetas nocturnos, 2016  
Antología de haikus, 2016, Spania 
**
MAMA
Tocmai ce am închis ochii și mi-am amintit…curtea casei, la câteva ore după trecerea mamei dincolo, ger afară și înăuntrul meu. Nici până azi nu s-a topit. A trebuit să sparg nuci, fără ca ea să mă roage, ca-n fiecare ceas de sărbătoare. Coji de nuci sparte și cicatrice pe suflet. Lacrimi înghețate de vânt. Gânduri rătăcite. Amintiri tot mai vii. Sunetul papucilor săi prin curte. Halatul ei albastru și moale. Alunita ei frumoasă pe obraz. Vocea ei blândă, amutita. Cine a inventat moartea și sinonimul ei, viața?      ( Cristina Maria Pârvu)
 ****
Simplu visător   
Cristina Pârvu
Sunt doar un simplu visător,   
Ce gânduri își așterne pe hârtie.   
Ce dă un sens aparte rimelor,   
Și inima s-o cânte doar el știe.   
  
Adesea scrisul mi-este întrerupt,   
Penita-mi cade, lunecând din mână.   
Din suflet versuri calde eu am rupt,   
Arătând că iubesc limba română.   
  
Nu îmi doresc mii de like-uri,   
Aș vrea doar la inimi să vă ajung.   
Să rămân în vreo carte zeci de veacuri,   
Tristețea prin strofe să vă alung.   
  
Știu, nu scriu metafore-ntortocheate,   
Am un vers simplu, dar plin de iubire.   
Nu compun nici poezii deocheate,   
Simplă-s și eu, în a mea aiurire.
(Coperta cartii – SILVIA STAMATESCU)
_____
Dragoste fără sfârșit   
Cristina Pârvu  
Imagini pentru love infinit
De câte ori rostesc „cât te iubesc!”,  
Îmi pare că te știu de-o viață.   
Mi-e teamă să nu te rănesc,   
Strigând mereu, ca într-o piață.   
  
Nu cred c-ar fi cuvinte de ajuns,   
Nici mângâieri și nici săruturi.   
Iar inima din mine de mi-aș fi smuls,  
N-ar însemna mai mult decât nimicuri.   
  
Doar timpul îti va demonstra iubirea,   
Și ochii-mi scăldati în fericire.   
Privindu-te, mi-oi lecui durerea,   
Alăturea-ti, pot crede-n nemurire.  
  
Pot crede-n nemurire, într-o dragoste vie,  
Eu în a ta privire, mereu tot mai frumoasă.   
Chiar și de sfârșitul va fi ca să vie,  
Voi trăi în tine, doar a ta mireasă.
____
Încă o toamnă
Cristina Pârvu
Imagini pentru FRUNZE GIF
Privesc azi frunzele căzând,   
Pe lacul nostru de-altădată.   
Din lună razele mușcând,   
Cu-aur acoperind-o toată.   
  
Același foșnet de demult,   
În al meu timpan răsună.   
Asuprind al vieții tumult,   
În mintea-mi amintiri se-adună. 
  
Mi-e dor de-o toamnă-n doi,  
Pe umărul meu tu iar să plângi.   
Sub cerul prea plin numai noi,  
Sufletul prea gol să-mi atingi. 
___
Anii mei   
Cristina Pârvu   
Imagini pentru cristina maria parvu ganduri impartasite
Sub nimbul lunii, astă seară,   
Promite-ti voi iar fericirea.  
Nicicând inima-ti n-o să doară,   
Mergând la pas cu nemurirea.  
  
În ochii mei privi-vei iar,   
După ani și ani de-a rândul.   
Timpul meu ti-l voi da-n dar,  
Obișnuindu-mă cu gândul.   
  
Din clipele mele-ti voi preface,   
Riduri în fire de mătase.   
Îmbrăcat la patru ace,  
Inima-mi pe costum ti-oi coase.
____
Timp să te iubesc   
Cristina Pârvu
Imagini pentru love time
Când crengile îmi bat în geam   
Și soarele îmi scaldă fata,   
Mă-ntreb câte zile-o să am,  
Mi-e teamă că-i prea scurtă viata.   
  
Prea scurtă viata, timpul trece,   
Și nu te pot iubi cât vreau.   
Și simt în palme-o umbră rece,   
Paharul cu suspine-l beau.   
  
Cu suspine-l beau și sper,   
Să nu se sfârșească pământul.   
Spre cer cu voce stinsă zbier,  
Să îmi mai salte-o viață rândul.   
  
Să-mi salte rândul, să-mi dea vreme,   
Să îti pot da iubirea mea.   
Să îmi tratez orice durere,   
Doar sarutandu-te, aș vrea. 
____
Măneciul meu (Prahova, Cheia)   
Cristina Pârvu   
Imagini pentru maneciu ungureni
Mi-e dor de merii plini din curte,   
În care toti ne cocoțam.   
Livada mea cu doruri multe,   
Unde-așa fericiti eram.   
  
Mi-e dor de-a mea copilărie,   
Ce-a trecut ca-ntr-o clipită.  
La ea visez cu bucurie,   
La pâinea mamei de pe plită.  
  
Mi-e dor de curtea pietruită ,   
Unde genunchii-mi tot juleam.   
Dar nu plângeam, ci fericită,   
În joacă iarăși mă pierdeam.   
(Cristina sustine ca tatal ei este cel mai devotat cititor al ei )
  
Balconul unde stăteai tu, mamă,   
Parcă de dor a amuțit.   
Încă visează-a ta năframă,  
Și părul tău de griji albit.   
  
Mi-e dor de strada Pieții, plină   
De copii și jocuri uitate.   
De gârla Cheii, cristalină,   
De glume vechi și expirate.   
  
Măneciul meu s-a transformat,   
Localitatea mea de suflet.   
Cu timpul multe s-au schimbat,  
Nostalgică, schițez un zâmbet.
––––––
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14231351_1795152847397918_830291542083037629_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13932670_272859509768094_3264188320947360213_n.jpg?oh=758f053ec8e0249e410b66bf0b47327c&oe=587BC607

revista-hai-romania-marinmihai-spania-mihaimarin-wordpress-cSpice Girls – Mama


Lasă un răspuns

