Poezie de LIGIA GABRIELA JANIK (Germania) //Muzica.STEFAN HRUSCA-Balada poetului tacut


LIGIA GABRIELA JANIKIn străluciri de toamnă

ligia-gabrilela-janik-germania-revista-hairomania-poezie

Fă-mi, toamnă, dorul mai aprins,
Să ardă-n mine vreascuri de iubire.
Să mistuiesc ca strugurii în teasc,
Să mă cobor, să mă înalţ,
Ca frunza care moare, ca să învie.
Fă-mi, toamnă, sufletul încins,
O torţă pentru nemurire,
Să ard de sete după veşnicie.
Un strop de nard doresc să fiu,
Să răspândesc mireasma mulţumirii,
Eternul unui vis pustiu,
Să-mpart, cu el, secretul bucuriei.
Fă-mi, toamnă, cugetul curat,
Spălat în ploile-ţi târzii,
Să mă dezbraci de tot ce-am adunat:
Patimi fără număr şi păcat
Şi-apoi, să mă îmbraci în străluciri…

Imagini pentru in straluciri de toamna

L.G.JANIK


Autumn

Imagini pentru autumn gif

Frunze aurii,
Flori mirosind a rugină,
Coboară în ritmul ploii târzii,
Cadenţându-mi numele…
La fereastră,vântul
scutură tainele cerului,
Aşternându-le peste sat…
E toamna, aşteptându-mă
Nerăbdătoare, în pragul înserării.

Imagini pentru autumn gif

L.G.JANIK


STENAHORIA

Imagini pentru autumn girl leaves gifs

Mi-e a toamnă din oase azi.
vânăt cer găurind ochi
si poezia care nu mai vine
spulberă gânduri, speranţe,
jucându-se cu fiorii mei.

E toamnă, păşesc furişat
prin frunzele-adormite
a moarte şi înălţare,
să nu trezesc rugina
din plictis.

Mi-e a toamnă în suflet azi.
cerul vieţii loveşte
cu bulgări castanii.
Căutăm în căderea lor
o nouă înălţare
vioaie, verde, veselă, văpaie
a noastră…

Imagini pentru fall leaves gif

L.G.JANIK


CAD FRUNZE

Imagini pentru AUTUMN

Toamna asta are ceva din mirosul
lemnului din care Noe şi-a construit arca.
Te miros şi te-ntreb dacă suntem singurii rămaşi
în mijlocul apelor,
frunze văduvite de copacii care le-au părăsit
înainte de a cunoaşte că muntele Ararat
e doar o imagine născută din iluzia despre noi

Toamna asta are ceva din mirosul
flăcărilor pe care Ilie le-a înalţat
până la altarul dorinţelor noastre.
Privesc caldarâmul scăldat în lumină,
întrebându-mă:
dacă nazuinţele nu ar cunoaşte împlinirea,
inimile – fum de tamâie – înaltate la cer,
ar fi doar o imagine născută din iluzia despre noi?

Imagini pentru “Dacă timpul ar fi avut frunze, ce toamnă!” ~ Nichita Stănescu

Toamna asta are ceva din mirosul
spicelor culese de Ruth, găsite pe câmpul lui Boaz.
Mi-aleargă gândul desculţ printre lanuri,
frământând pâinea în palma pământului.
Mă cheamă inima ta.
Să fie aceasta doar imaginea născută din iluzia despre noi?

L.G.JANIK

……

TAINE AURII

Imagini pentru MAGIC AUTUMN

Ţi-aud  paşii în freamatul culorilor de toamnă,

Te- astept sa vii ,iti astern  covor de taine aurii,

Peste gândul care te adoră…

Pomii îşi dăruiesc roadele, copacii plâng frunzele

În căderea lor,să nu se rănească.

Pământul îmbrăţişează lacom jertfa anotimpului,

Iar eu, femeia, îngenunchez la umbra ta…

Imagini pentru AUTUMN GIRL GIF

Versuri de LIGIA GABRIELA JANIK (Germania)


Imagini pentru “Dacă timpul ar fi avut frunze, ce toamnă!” ~ Nichita Stănescu


Imagini pentru autumn gif

STEFAN HRUSCA-Balada poetului tacut

LIGIA GABRIELA JANIK-SCRISOARE  LA ANIVERSAREA FIICEI MELE JOYCE LUCYLE

(In foto :Sarai Leamirela & Joyce Lucyle,sursa :https://aspiratiiblog.com/)

 

Copilă dragă,-n calea ta,
Dorit-am să împrăştii flori.
Să-ţi fie pură inima
Şi-un univers în ochişori.

Petale să te-atingă-ncet,
Mireasma lor ţi-o dau cu drag,
Îţi dăruiesc azi un buchet-
Venit din sufletu-mi pribeag.

Să nu te-abaţi de-a ta cărare
Când greul vieţii te apasă,
Zâmbind în clipe de-ncercare,
Vei fi mereu victorioasă.

Să nu iubeşti neadevărul,
Să nu ascunzi o nedreptate,
Căci Dumnezeu e Creatorul
Şi-n taină, El le vede toate.

Să nu te temi de drumul greu
Când lacrimile-ţi curg izvoare.
Chiar de-oi pleca la Dumnezeu,
Te vom veghea de lângă soare.

L.G.Janik

*****

revista-hai-romania-marinmihai-spania-mihaimarin-wordpress-cCOPIII ROMANIEI SUNT CEI MAI TALENTATI !

Abba – „Mamma mia”. Vezi interpretarea Valeriei Lungu, la Next Star!

2 gânduri despre „Poezie de LIGIA GABRIELA JANIK (Germania) //Muzica.STEFAN HRUSCA-Balada poetului tacut

  1. Imi place foarte tare pagina. Toate imaginile sunt expresive si reflecta starea autorului, mai ales in
    „Stenahoria”, „Taine” etc. Intre imagini, texte si nuanta in care acestea sunt scrise, exista o armonie perfecta.
    Estetic vorbind, e cea mai tare pagina de pe blog. Felicitari !

    Apreciază

Lasă un răspuns

